torsdag 18 juni 2009

Landskapsbody


Som så många andra så föll jag totalt för detta fina landskapstyg. Det har legat länge bland tygerna utan att jag har vågat sätta saxen i det, men nu när jag gjorde den andra bodyn i flodhästtyget och den blev så bra, så blev jag sugen på att göra en i detta tyg med. På denna modell så har jag förlängt bakstycket ca 2 cm nertill, vilket jag tycker blev mkt bättre...

Knapparna är i grönt från snapsource, mudden från stoff och stil och landskapstyget från Jofotex.

Bodyn är sydd i storlek 80, men som alla andra kläder jag syr, så är den lite smalare på bredden då min plutt är rätt så smal.

Tyvärr så ville min maskin inte riktigt vara med när jag sydde denna, så tråden gick av vid ett flertal tillfällen när jag skulle sy kantbanden, vilka inställningar och rengöringar jag än försökte med. Till sist så fick jag ändå sytt ihop den och jag tycker att den blev riktigt bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar