onsdag 24 juni 2009

Kantband









Här har jag sammanställt en liten bildserie hur jag syr mina kantband. Tyvärr vill inte bloggen göra som jag vill så jag får hänvisa till bilderna då det inte gick att skriva vid varje...

bild nr1: Mät hur långt som skall kantas, ta den längden gånger 0,7 och klipp till en remsa som är så lång och ca 4 cm bred. Sy en rundel av den om det behövs. Nåla fast mudden räta mot räta.

Bild nr2: Sy med maskinens kastsöm.

bild nr3: Vik tillbaka mudden lite mot dig och sedan över kanten till andra sidan, detta för att dölja sömmen du tidigare sytt.

Bild nr4: Nåla

Bild nr5: Baksidan

Bild nr6: Såhär ser det ut

bild nr7: Sy nu från rätsidan med tvillingnål, sicksack eller symaskinens elastiska raksöm. Sträck tyget något när du syr.

Bild nr8: Klipp försiktigt bort överflödigt tyg på baksidan.

Bild nr9:Färdigt resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar