torsdag 28 januari 2010

Pyjamas i stretchfrotté


Idag har jag spenderat en del tid vid symaskinen å vid klippbordet, det blev en pyjamas i stretchfrotté av detta.

Mönstret är i grunden från meedom, form 1 med raglan, men det är ju lite modifierat med muddar å dragkedja en liten bit ner på benet.

Storleken skulle vara 86, men den ser rätt så stor ut, så det är bra med muddar som håller den uppe iaf. Alla muddar går att vika ner så de blir dubbelt så långa och därför kommer denna gå att använda lääääänge... bra det, för jag tycker tyget är så underbart!!!!

Tyg från Myllymuksut, stretchfrotté som är supermjuk och dragkedja å mudd från stoff och stil.

Nästa gång skall jag använda en längre dragkedja!!

5 kommentarer:

  1. Underbar!! Och om du har över av tyget och vill byta mot något tyg så vet du vart jag finns ;-)

    SvaraRadera
  2. Hur i havet blir man så där duktig som du på att sy? :) /Lillsnörpa

    SvaraRadera
  3. Lillsnörpa: Övning och ett genuint intresse :-)

    SvaraRadera
  4. sv: Åå, tack snälla! Så kul att du gillar min blogg. Du gjorde mig jätteglad ska du veta! :) Jag gillar din med. Så kul att ha hittat hit! Kram!

    SvaraRadera
  5. hej jag såg på sysidan att du har en pfaff QE 4.0, jag har fått fel spolar till undertråden och undrar om du skulle vara intresserad av att köpa dem för en billig peng då jag inte har någon som helst nytta av dem. 20 st 80 kr.

    mvh
    linda

    SvaraRadera