lördag 16 januari 2010

present

En ettårspresent till en kompis lilla tjej. Jag vet inte vad jag gjorde när jag i all hast fotade innan jag stoppade ner den i paketet för att skickas, men den ser skev ut på bilden och det är den inte i verkligheten :-) sydd i stlr 86. Mönster raglan meedom form 1.





Sydd i djungeltyg från jnydesign, mudd från stoff och stil, ihopsydd med OL, fållad med expression.












Närbild på fållen nertill på tröjan.





Sämst just nu: att min nya symaskin skulle krångla när jag skulle sy i mudden så jag var tvungen aqtt sy lite för hand...hoppas nu att det håller bra ändå.... jag var senare och lät dom titta på maskinen i affären å då var det minsann inget fel på den.... *suck* snacka om att känna sig som en idiot när man tidigare ringt och förklarat hur den gjort.... jaja, skönt att den var snäll och fin nu iaf :-)





Bäst: att tyget är så underbart.

Nu har denna present nått mottagaren, så nu kan jag blogga om den :-)

2 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! och den sömmen är så fin! Hoppas symaskinen inte dummar sig mer nu.
    Och tada! jag kan kommentera ;-)

    SvaraRadera