torsdag 29 december 2011

Frihandsquiltat

Detta är ett första försök till att frihandsquilta och det var otroligt roligt så det kommer att bli mer av den varan. Jag har ju en quiltmaskin så det är bara till att quilta på :-)

Just denna modellen är uppskissad av mig och sydd i strukturlinne från stoff och stil samt quiltfoder från samma ställe. Insidan är ett fint tyg med stickande får på som är beställt från en husqvarna-butik. Väskan är tänkt att vara en stickväska och har fem fack invändigt och en lös bottenplatta i plast (sönderklippt bordstablett) som är inklädd i samma prickiga tyg som återfinns i axelrem och dragsko. Det tyget är beställt från metsola. Avtagbart och reglerbart axelband och dragsko att dra ihop väskan lite med.

Glasögonfodral med flexram. Stickande får på utsidan och prickigt på insidan. Vadderat. Själva fodralet är något bredare än flexramen då de stickande fåren skulle få plats ordentligt.

Visst är det härligt att ge bort saker som man är så nöjd med? Denna väskan är en mycket arbetad variant och jag blev själv väldigt nöjd med den och nu vet jag att mottagaren blev glad och detta gör självklart mig väldigt glad också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar